BODY WEATHER

El Body Weather aprofundeix en la consciència del cos i el seu entorn, de manera integral, com un tot. Fou creat per Min Tanaka a la dècada dels vuitanta del segle passat al Japó. El màxim exponent i mestre del Body Weather a casa nostra és Andrés Corchero, amb qui vaig tenir el privilegi de treballar i aprendre de manera intensa.

El meu primer contacte amb el Body Weather va ser a la tardor de 2005, en un taller de la Hisako Horikawa, col·laboradora de Min Tanaka, a L’animal a l’esquena. Va ser una experiència reveladora que va marcar la meva manera d’entendre el cos i la dansa. Poc temps després vaig continuar aquest viatge de descoberta amb l’Andrés Corchero, en aconseguir entrar en el grup de cinc intèrprets per a la seva peça “de San Vito”. En la mateixa línia Body Weather, la Constanza Brncic ha estat per a mi una gran influència, decisiva per dedicar-me plenament a la dansa.

Segons Min Tanaka, Body Weather és “el cos com a força de la natura, centrada en el tot, antijerarquitzada i sensiblement aguda als estímuls externs”. Ell formula el Body Weather com “el cos que mesura el paisatge, el cos en relacions sexuals amb l’ambient, el cos besant la massa de torba, el cos en relació amor-mort amb el dia”. Per Min Tanaka “la dansa ha estat un símbol de la desesperació i el coratge”. Aquesta és la base de la seva Farm Weather Farm, un enfocament únic per viure, treballar i crear comunitats.

Tanaka va evolucionar la tradicional forma de dansa japonesa de moviment lent de Butoh cap a un nou mètode destinat a connectar profundament els ballarins a l’espai i el paisatge que els envolten. Com el Butoh, el Body Weather sovint representa cicles de naixement, mort i renovació, però a diferència del seu predecessor, el focus principal se centra en les interseccions del cos dels ballarins i els entorns on habiten. Cada cos és concebut com a canvi constant, com el clima, en relació complexa amb el seu entorn, ja que “els detalls geogràfics físics s’experimenten amb intimitat, com una extensió del cos”.